9 Ocak 2012 Pazartesi

Trevor Morris - Wolsey Commits Suicide, Finale (The Tudors)


The Tudors dizisini izlemeye başladım son günlerde seri halde. İngiltere Kralı VIII. Henry' nin yaşamını konu alan 4 sezonluk bir dizi. Daha 2.sezonunun ortalarındayım ama şimdiden diziyle ilgili söyleyebileceğim çok konu başlığım oldu. Muhteşem Yüzyıl' la olan benzerliği (aslında karşılaştırmasını çok güzel yapardım ama Hürrem' in sesine 10 bölüm dayanabildim), İngilizler' in ilginç kraliyet sistemleri, Anne Boleyn ve Henry Tudor arasındaki aşkın ne kadar gerçek/yalan olduğunu, aslında VIII. Henry' nin kim çekerse o tarafa çok kolay gittiğini vs ... . Aldığım spoilerlar ile adamın 6 tane karısı olduğunu, hepsini bu dizide göreceğimizi, adamın ölümüne kadar devam edeceğimizi öğrendim. Gerçi biyografik bir yapım olduğu için bunlara spoiler denmez, vikipediye baksan yeter zaten.


The Tudors' tan niye bahsettik? 1. sezonun finalinde son sahnelerden birinde (dizinin kilit karakterlerinden Kardinal Wolsey' in intihar sahnesi, yukarıdaki resimde kırmızılı din adamı) alttan çalan bir müzik vardı. Trevor Morris' e (The Pillars of the Earth' ten tanıyabilirsiniz) ait. Girişi "Son Mohikan" filminin efsane müziğini andıran, daha sonradan daha yavaş ve duygusal tonda ilerleyen bu müzik, dinler dinlemez beni cezbetti. Aynı sahneyi defalarca izlememe sebep oldu. Kardinal Wolsey' in (kendisi pek tekin bir karakter değildi ama böyle bir son ona yakışmadı) çaresizliği, kendisini canlandıran Sam Neill' in muhteşem performansı ve bu harika müzik. Üçü birleşip bu sahneyi unutulmaz kıldı. Film müziklerinin, yapıma etkisi bir kez daha kanıtlanmış oldu. İnanın bu müzik olmasaydı belki de o sahne bu kadar etkileyici olmazdı.

Aşağıdaki videoda öve öve bitiremediğim müzik bulunmakta. Altına da bahsettiğim sahneyi koydum. Buyrun.





Hiç yorum yok:

Tweet