29 Ekim 2011 Cumartesi

Kesmeşeker - Mr. Brown & Feridun Amca

Lise yıllarımda, sağlam rockçı bir arkadaşım tavsiye etmişti Kesmeşeker grubunu bana. O zaman en ileri teknolojik aleti olan çift kasetçalarlı teyple "Tut Beni Düşmeden" (1995) adında bir albümlerini kopyalamıştım. O albümden "Mr. Brown" isimli şarkılarına fena takmıştım, hatta geçen yaklaşık 14 yıllık zaman diliminde bu şarkıyı milyonlarca kez dinlemişimdir. Şarkı, aleni bir şekilde ABD karşıtı söylemler içeriyordu. O zamanlar, Körfez Savaşı biteli çok olmamıştı ve bugün gibi herkes de, ABD' nin çevirdiği, hasır altı edilen oyunlardan şikayetçiydi. İşin ilginç yanının, şarkının sözlerinin hala daha güncelliğini kaybetmemesi. O yaşlarda siyasete pek kafam basmadığından, şarkının bu kısmıyla ilgilenmez, sadece müziğe kendimi kaptırıp dinlerdim. Şarkının "Daracık daracık sokaklar" türkümüzden alıntı gitar soloları ise tadından yenmezdi. İlk olarak bu şarkıyı alttaki video ile paylaşalım.



Aradan geçen 1-2 sene sonra, bir sonraki albümleri olan "İnsülin" (1998) in kasetini, bayram harçlıklarımla almıştım. Bu albümün her parçası, benim için birer klasik haline geldi sonradan. Albüm kimi yerlerde, yoksulluk, hayat zorluğu gibi arabesk temalardan beslense de, aşk ve siyasetten de bolca bahsediyordu. Bu albümden paylaşacağım şarkı ise "Feridun Amca". Şarkının ruhu okşayan müzikal kısımlarından, gaza getiren gitar sololarının yanı sıra, çok ince mesajlarla dolu siyasi bir alt metni de vardı. İşimiz siyaset değil gerçi ama parçanın 70'li, 80'li yılların Türkiye açısından siyasi, sosyal portresini çizdiğini eklemeliyim. Kesmeşeker' in kurucusu ve değişmeyen tek elemanı olan Cenk Taner' in, yaşı itibariyle çocukluk ve gençliğini bu dönemlerde geçirdiğini anlamak çok kolay bu şarkıyı dinleyince. Dediğim gibi, siyasi alt metinlerini bir kenara koyalım ve şarkıya aşağıdaki video ile kulak verelim. 

Hiç yorum yok:

Tweet