23 Ekim 2011 Pazar

Tarihin Tekerrürü

Kaddafi' yi ben lise yıllarımdan hatırlarım daha çok. İlk kez o zamanlar tanımıştım kendisini. 6 Ekim 1996' da, dönemim Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Necmettin Erbakan' ın Libya gezisi sırasında, Kaddafi' nin yaptığı basın toplantısında, Erbakan' ı nasıl fırçaladığını hatırlarım. O zaman o olay çok dokunmuştu bana, işin aslı nedir, niye gitmiştir bilmezdim bile. Üstelik haber bile izlemeyen, gündemi takip etmeyen biriydim. Bu olayı anlatan tv8 programının videosunu buldum nette. İzlemek için tıklayınız.

Bu yüzdendir ki, kendisinden pek hazzetmem. Malum, bu hafta kendisi aylar süren koşuşturmadan sonra, muhalif güçlerce yakalandı ve tüm dünyanın gözü önünde linç edip öldürüldü, cesedi sergilendi. İnsan olan, müslüman olan yapmaz bu hareketleri. Tamam, yıllarca seni ezmiştir, diktatörlük rejimiyle ülkene padişah olmuştur. Ama dinimizde, ölüye saygı vardır. Bırak cesedini tekmelemeyi, arkasından bile konuşulmaz. Yani haber sitelerinde gezen o videoları gördükçe, içim cız etti desem yeridir. Kim olursa olsun, o bir insan.

Hadi bunlardan geçtim. Çok değil, 8 sene önce aynı bahaneyle, ABD' nin öncülüğünde Irak' a saldırılmış, Saddam Hüseyin devrilmişti. Sonra geçen 8 senede ne oldu? Irak' lı hala halinden memnun değil. Petroller? Tabi ki Amerika' nın. 

Tarih tekerrürden ibarettir. Şimdi ne olacak Libya' ya? Dikkat edin, hem Fransa, hem de ABD başkanları, ortak ağızla, "bizim sayemizde devrildi" şeklinde konuştular. Yani sıradaki sömürge ülkesi Libya. Petroller? Kim kazanırsa, ABD veya Fransa. Libya, 1951'de bağımsızlığını kazanıp, Fransa ve İngiltere' nin elinden kurtulduktan sonra tekrar iki ülkenin eline düşüyor. Tarih burda da tekerrür ediyor. Tabi bu göz göre göre olmayacaktır. Yeni adıyla Libya Cumhuriyeti, çaktırmadan yeni sömürge anlayışı ile sömürülecektir.

Kaddafi' den kurtulmak adına Batı yanlısı hale gelen Libya vatandaşları, özgürlüğüne kavuştuğunu düşüne dursun, onları bekleyen geleceğin karanlık ve belirsiz olduğunu söyleyebiliriz rahatlıkla. Umarım, bugün ayaklar altına aldıkları Kaddafi' yi aramazlar.

Hiç yorum yok:

Tweet