9 Eylül 2012 Pazar

Spor Toto Super Lig Forma Göğüs Reklamları



TFF' nin yayınladığı katalogda çoğu takımın göğüs reklamı yoktu. Ama ilk hafta maçlarıyla beraber, reklam açısından ne kadar bereketli bir sezon olacağını gördük. İlk 3 hafta için, tüm takımların göğüs reklamlarını hızlıca bi geçelim önce.
Akhisar Belediye Gençlikspor: Köfteci Ramiz

Beşiktaş: Toyota


Bursaspor: Intercity

Eskişehirspor: Eti

Fenerbahçe: Türk Telekom

Galatasaray: Türk Telekom

Gaziantepspor: Riga

Gençlerbirliği: ICK Yapı

İstanbul B.B. Spor: Medipol

Kardemir D.Ç. Karabükspor: Kardemir

Kasımpaşa: UCZ

Orduspor: Spor Toto

Sanica Boru Elazığspor: Kolin

Trabzonspor: Türk Telekom
Notlar;

  • 18 Süper Lig takımından 14 tanesi göğüs reklamına sahip (2 tanesi 3. haftadan beridir reklam taşımaya başladı). 3. Hafta itibariyle 4 takımın formasının önü temiz. 
  • Geçtiğimiz senelerde (Turkcell, Spor Toto) ve bazı liglerde (Portekiz-Meo) olduğu gibi, lig sponsorunun veya bir şirketin çoğu formayı parsellemesi olayı bu sene yok. Formalar tek bir kalıptan çıkmış gibi durmuyor en azından.
  • 14 reklam içinde en çok Türk Telekom' u görüyoruz. Dört büyüklerin üç tanesi göğsüne Türk Telekom yazdırmış.
  • Göğüs reklamına sahip 14 takımın 9 tanesi geçen seneki sponsorlarla devam ederken, 4 tanesi yeni anlaşma yaptılar. Fenerbahçe Avea-Türk Telekom, Gaziantepspor Türkoil-Riga, İstanbul BB Spor Toto-Medipol, Gençlerbirliği Caprice Hotel-ICK Yapı değişikliği yaparken Kasımpaşa geçen sene boş olan alanı UCZ ile doldurdu.
  • Göğüs reklamı olmayan takımların geçen sezon bu alanları boş değildi. Kayserispor Spor Toto, Antalyaspor Sun Express, Mersin İdman Yurdu Soil ve Sivasspor Spor Toto şirketlerinin reklamlarını taşıyordu.
  • Kişisel olarak en beğendiğim reklam Kasımpaşa' nın. UCZ' nin yeni bir market zinciri olduğunu bu forma sayesinde öğrendim. İlk gördüğüm zaman, yabancı bir takım gibi hissettim Kasımpaşa' yı. Sade ve az bilinen bir marka olması reklamı gözümde ilginç kıldı.

Futbol artık endüstriyel bir spor haline geldi son yıllarda. Para olmadan, borçsuz olmadan UEFA bile bünyesine almıyor artık. 111 sene sonra formasına ilk kez reklam alan Barcelona' yı bile gördükten sonra, forma önlerinin reklam panosu haline gelmesini yadırgamamalıyız. Gönül isterdi ki her forma tertemiz olsun ama günümüz şartları bunu engelliyor. Ama şunu belirtmek istiyorum, madem formalar reklamla kirlenecek, bari güzel logolu, tasarımı güzel markalar seçilsin. Kasımpaşa örneği gibi sade ama etkili olsun. Gaziantepspor' un ki gibi eğreti değil.

Hiç yorum yok:

Tweet