6 Aralık 2011 Salı

Fetih 1453

Küçüklükten beridir, merak ederdim bizim neden epik filmlerimiz yok diye. Üstelik anlı şanlı tarihimiz var, sayısız filme konu olacak hikayelerimiz, savaşlarımız var. Fatih' imiz, Alparslan' ımız, Süleyman' ımız, Atatürk' ümüz, daha nicelerimiz var. Yani malzeme bol. El, Kral Arthur' unu döndüre döndüre bize kaktırırken, Roma İmparatorluğundan sayısız film yaparken, karanlık orta çağlarından kafadan sallama hikayeler üretirken, bizim efsane olan hikayelerimiz sadece MEB okul veya KPSS test kitaplarında yer buluyor. Biraz büyüdükten sonra olayın para, siyaset (neden Antonio Banderas' lı Atatürk filmi iptal edildi), kalite (Muhteşem Yüzyıl ayarında pembe dizi kıvamı olmadan) ve tecrübe işi olduğunu anladım.


İki yıldan fazla bir zamandır bu film için uğraşılıyor. Ha bugün, ha yarın diye diye bekledik durduk. "Fetih 1453" filminin ilk yasal fragmanı yayınlandı. 47 saniyeden çıkarttığım ilk fikir, şu ana kadar çekilmiş en kaliteli (iyi demiyorum henüz izlemeden) epik Türk yapımı olabileceği yönünde. Tanınmış oyuncuların filmin önüne geçmemesi için, pek aşina olmadığımız isimlerin olması olumlu bir olay. Beni heyecanlandırdı bu fragman, en çok, artık daha fazla Robin Hood gibi ecnebi hayal kahramanlarını değil, gerçek Türk kahramanlarını göreceğim için. Gösterim tarihini bilmiyorum, bu kadar beklendi, az daha beklensin artık. Fragmanı aşağıda sizde izleyin, bir de siz yorum yapın.

Hiç yorum yok:

Tweet